Ik zag geen draad die dit TSB besprak (onderaan mijn bericht), dus ik dacht dat ik mijn updates zou geven.
Ik heb dit probleem al een tijdje met mijn auto en het onderdeel, stel je voor, stond in backorder. Het kwam eindelijk binnen en ik breng de auto maandag weg om de sensor te laten vervangen, wat naar verluidt 2-2,5 uur werk is. Dit is wat ik heb ervaren als gevolg van deze defecte sensor. Ik zal een update geven zodra deze begin volgende week is vervangen.
1. Harde/lomp/schokkerige transmissieschakelingen, soms zelfs aarzelend schakelen: deze harde schakelingen treden op totdat de transmissievloeistof is opgewarmd tot (of hoger dan) de 176 °F waarop de defecte sensor standaard staat. Zodra dit gebeurt, keren de schakelingen terug naar normaal. Dit is de reden waarom het moeilijk is voor de service om dit te repliceren, want tegen de tijd dat je naar de dealer rijdt, is je motor/trans/olie opgewarmd. (Ik heb het gele controlelampje van de motor aan, maar ben te lui geweest om te controleren welke transmissiecode het is van degenen die worden vermeld. Ter info, het is een OBD 2-trip-fout.)
2. Koppelomvormer vergrendelt niet onmiddellijk: dit lijkt een neveneffect hiervan te zijn, maar ik heb gemerkt dat het op mijn ritten van en naar mijn werk (toen ik de harde schakelingen had) ongeveer 15-20 duurt nadat ik ben begonnen met rijden totdat hij eindelijk vergrendelt en het motortoerental met nog eens 200-300 RPM verlaagt. Het is vaak genoeg van en naar mijn werk gebeurd, ik weet welke kilometerpaal op de snelweg ik moet bekijken om hem eindelijk te laten vergrendelen. Tot dit gebeurt, krijg je een beetje een brandstofverbruik.
=============
TSB- TRANS 043
groep: TRANS
Modellen: Zie de betreffende tabel op pagina 1 & 5
NUMMER: 043
DATUM: mei 2012
Technische servicebulletin
ONDERWERP: 6-versnellingen AUTOMATISCHE TRANSAXLE OLIE TEMPERATUURSENSOR DTC P0711, P0712 & P0713
Dit bulletin geeft informatie over het vervangen van de transaxle-olietemperatuursensor op 6-versnellingen automatische transaxles met DTC P0711, P0712 en/of P0713. Vervang de olietemperatuursensor als de huidige of historische code aanwezig is; vervang de transaxle niet. Om de reparatietijd van het voertuig te verkorten, kan deze procedure worden uitgevoerd met de transaxle in het voertuig geĂŻnstalleerd. Foto's worden op de bank getoond om de duidelijkheid en het begrip van deze procedure te vergroten. Dit is een generieke procedure en houdt geen rekening met kleine variaties tussen modellen.
DTC P0711, P0712 en P0713 kunnen worden ingesteld als gevolg van een defecte PCM, een open circuit of een slechte transaxle-olietemperatuursensor. Wanneer een van deze codes is ingesteld, is de standaardwaarde voor de transaxle-olietemperatuursensor 176 °F (80 ° C). Voordat u de temperatuursensor vervangt, voert u een component- en kabelboominspectie uit, zoals weergegeven in de KGIS DTC-diagnostiek. Ga pas verder met sensor R&R nadat u de juiste verbindingen, circuits en PCM-simulatiecontroles hebt bevestigd.
Ik heb dit probleem al een tijdje met mijn auto en het onderdeel, stel je voor, stond in backorder. Het kwam eindelijk binnen en ik breng de auto maandag weg om de sensor te laten vervangen, wat naar verluidt 2-2,5 uur werk is. Dit is wat ik heb ervaren als gevolg van deze defecte sensor. Ik zal een update geven zodra deze begin volgende week is vervangen.
1. Harde/lomp/schokkerige transmissieschakelingen, soms zelfs aarzelend schakelen: deze harde schakelingen treden op totdat de transmissievloeistof is opgewarmd tot (of hoger dan) de 176 °F waarop de defecte sensor standaard staat. Zodra dit gebeurt, keren de schakelingen terug naar normaal. Dit is de reden waarom het moeilijk is voor de service om dit te repliceren, want tegen de tijd dat je naar de dealer rijdt, is je motor/trans/olie opgewarmd. (Ik heb het gele controlelampje van de motor aan, maar ben te lui geweest om te controleren welke transmissiecode het is van degenen die worden vermeld. Ter info, het is een OBD 2-trip-fout.)
2. Koppelomvormer vergrendelt niet onmiddellijk: dit lijkt een neveneffect hiervan te zijn, maar ik heb gemerkt dat het op mijn ritten van en naar mijn werk (toen ik de harde schakelingen had) ongeveer 15-20 duurt nadat ik ben begonnen met rijden totdat hij eindelijk vergrendelt en het motortoerental met nog eens 200-300 RPM verlaagt. Het is vaak genoeg van en naar mijn werk gebeurd, ik weet welke kilometerpaal op de snelweg ik moet bekijken om hem eindelijk te laten vergrendelen. Tot dit gebeurt, krijg je een beetje een brandstofverbruik.
=============
TSB- TRANS 043
groep: TRANS
Modellen: Zie de betreffende tabel op pagina 1 & 5
NUMMER: 043
DATUM: mei 2012
Technische servicebulletin
ONDERWERP: 6-versnellingen AUTOMATISCHE TRANSAXLE OLIE TEMPERATUURSENSOR DTC P0711, P0712 & P0713
Dit bulletin geeft informatie over het vervangen van de transaxle-olietemperatuursensor op 6-versnellingen automatische transaxles met DTC P0711, P0712 en/of P0713. Vervang de olietemperatuursensor als de huidige of historische code aanwezig is; vervang de transaxle niet. Om de reparatietijd van het voertuig te verkorten, kan deze procedure worden uitgevoerd met de transaxle in het voertuig geĂŻnstalleerd. Foto's worden op de bank getoond om de duidelijkheid en het begrip van deze procedure te vergroten. Dit is een generieke procedure en houdt geen rekening met kleine variaties tussen modellen.
DTC P0711, P0712 en P0713 kunnen worden ingesteld als gevolg van een defecte PCM, een open circuit of een slechte transaxle-olietemperatuursensor. Wanneer een van deze codes is ingesteld, is de standaardwaarde voor de transaxle-olietemperatuursensor 176 °F (80 ° C). Voordat u de temperatuursensor vervangt, voert u een component- en kabelboominspectie uit, zoals weergegeven in de KGIS DTC-diagnostiek. Ga pas verder met sensor R&R nadat u de juiste verbindingen, circuits en PCM-simulatiecontroles hebt bevestigd.