Kia Optima Forums banner

2014 HID (D1S) Wymiana żarówki reflektora

59K views 40 replies 19 participants last post by  atillakocsis  
#1 ·
OK, wiem, że wielu z was wymieniło żarówki HID (D1S) w swoich Optimach z lat 2011-2013, ale czy ktoś z was, kto ma 2014, już to zrobił? Jestem ciekaw, czy są jakieś różnice między modelami z 2014 roku a wcześniejszymi modelami... w szczególności metalowy wspornik, który trzyma żarówkę na miejscu w obudowie reflektora/osłonie przeciwpyłowej. Wczoraj z przyjacielem próbowaliśmy odpiąć ten w moim samochodzie i nie chciał się ruszyć. Próbowałem zabrać go do lokalnego "dealera", żeby zobaczyć, czy zainstalują mi go (myśląc, że będą mieli wiedzę lub specjalne narzędzie do odpięcia zacisku), a oni powiedzieli mi przez telefon, że mogą to zrobić za 40 dolarów (20 dolarów za żarówkę). Kiedy tam dotarłem, powiedzieli... "musimy zdjąć zderzak i wyjąć zespół oświetlenia, a to będzie kosztować kilka godzin pracy itp..." Powiedziałem: "F-you very much!" i wyszedłem.

W każdym razie, wracając do pytania. Wiem, co i jak zrobić wymianę żarówki bez konieczności zdejmowania zderzaka/zespołów oświetlenia (wyjąć akumulator i przesunąć zbiornik płynu chłodzącego z drogi zespołów oświetlenia po obu stronach), ale to, co powodowało ból głowy, to ten mały wspornik trzymający żarówki na miejscu. Czy ktoś, kto już to zrobił, może spojrzeć na zdjęcie poniżej i powiedzieć mi, w czym tkwi haczyk??? To zdjęcie strony pasażera z usuniętą osłoną przeciwpyłową, w celach informacyjnych.

Dzięki z góry!!
 
#2 ·
Serio?!?! 52 wyświetlenia i ani jednego komentarza, a nawet od stoli lub DINO?!?! ****, chyba tracę wpływy w tym miejscu!!! LOL! W każdym razie... na szczyt! :)
 
#4 ·
Poważnie?!?! 52 wyświetlenia i ani jednego komentarza, jeszcze... nawet od stoli lub DINO?!?! ****, muszę tracić swój wpływ w tym miejscu!!! LOL!\n\nW każdym razie... na szczyt! :)
\n\nLmao, widziałem to, ale mój klip D1S wydaje się być inny i nie chciałem brzmieć jak dupek lol. Musiałem już wymienić 4 zestawy tych żarówek i zajmuje mi to około 20 minut lub więcej z wyjętym akumulatorem i zbiornikiem na wodę. Przepraszam, że nie mogłem ci w tym pomóc, ponieważ wygląda to inaczej niż to, co mam, ale powinno być bardzo podobne. Chyba że masz grube palce, to pech :D\n\nWysłane z AutoGuide.com Free App
 
#3 ·
Właśnie zdałem sobie sprawę, że to zdjęcie było do góry nogami, kiedy zostało przesłane. Dziwne. Przepraszam, ale głupie zapory sieciowe tutaj w pracy nie współpracują z tą witryną, więc nie mogę tego naprawić stąd.
 
#11 ·
Mówiąc poważnie, wygląda na to, że to tylko wzmocniony klip z poprzednich modeli. Jeśli wciśniesz od tyłu światła na wsporniku do przodu, czy nie możesz go wyciągnąć z 'haczyka' z boku?

(obrócony z powrotem do góry)
Image
Spróbuję jeszcze raz. Jestem prawie pewien, że próbowaliśmy, ale będzie trzeba poczekać kilka dni, ponieważ pracuję przez cały weekend. Dam znać, jeśli zrobię jakieś postępy.

Lol, jesteś żołnierzem NOVA i mówiąc poważnie, mam nadzieję, że nie jest ci tak trudno je cofnąć. Czy planujesz użyć żarówek CBI Osram? Te żarówki są dobre $hit.

Wysłane z AutoGuide.com Free App
Dzięki, DINO... nic mnie tak naprawdę nie rusza, wierzcie lub nie. Po prostu lubię rzucać włóczniami i dobrze się bawić, gdy są rzucane w moją stronę. Dlatego wezwałem cię i stoli powyżej.... Wiedziałem, że to zapewni trochę zabawnej pogawędki na kilka postów! :)

Powinienem był zatrzymać 13 :rolleyes:
Nie... mówiąc poważnie, biorąc pod uwagę kilka dziwactw '14 (nie tak prawdziwe DRL i ten głupi klip), wciąż myślę, że zalety 14 całkowicie przewyższają zalety 13 SXL, które miałem! :)
 
#12 ·
Wymieniłem żarówkę w 2014 roku, ale z halogenowej na hid, a nie z d1s hid na aftermarket d1s hid.

Wygląda na to, że żarówka halogenowa wymaga tylko "obrotu", aby się otworzyć, ale wymiana halogenu na hid (H7) wymaga niewielkiej modyfikacji, aby utrzymać żarówkę na miejscu.

W związku z tym myślę, że d1s powinno być mniej więcej tak samo, może wcisnąć i obrócić w lewo..? Nie rozpocząłem jeszcze eksperymentu z d1s wyposażonym w 2014 rok.
 
#13 ·
Zmieniłem żarówkę w 2014 roku, ale z halogenowej na hid, a nie z d1s hid na aftermarket d1s hid.

Wygląda na to, że żarówka halogenowa potrzebuje tylko "obrotu", aby się otworzyć, ale wymiana halogenu na hid (H7) wymaga niewielkiej modyfikacji, aby utrzymać żarówkę na miejscu.

Dlatego myślę, że d1s powinno być mniej więcej tak samo, może wcisnąć i obrócić w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara..? Nie rozpocząłem jeszcze eksperymentu z d1s wyposażonym w 2014,
Dzięki za wkład i pomysł, Gee... przez ostatnie kilka dni było tu za zimno, żeby się tym zajmować, więc mam nadzieję, że będę miał okazję się tym pobawić w przyszłym tygodniu, kiedy "podobno" ma się ocieplić.
 
#16 ·
they are usually retaining clips and shouldn't be that hard to come off
"Nie powinno" jest tu słowem kluczowym... LOL! Robi się cieplej, więc spróbuję to zrobić ponownie w weekend. Mam nadzieję, że ten klips tym razem ustąpi. Więcej informacji wkrótce! :)
 
#18 ·
Dzięki, ja też. Jeśli nie... chyba wkrótce będę miał na sprzedaż kilka 6K D1S. LOL!
 
#25 · (Edited)
Zmagam się z tym dokładnie dzisiaj. Nie chcę niczego wymuszać, więc zanim coś zepsuję, pomyślałem, że skonsultuję się z Umysłem Roju. Jakieś sukcesy Nova?

****zaktualizowano****

Właściwie potrzebowałem tylko trochę więcej nacisku na tył i małego śrubokręta, aby lekko podważyć boczny pasek. Właściwie łatwe, gdy już się to rozgryzło. Żarówki 5000K Wyglądają fantastycznie!
 
#26 ·
Właśnie zainstalowałem 6000k w moim 2014, i chociaż po raz pierwszy wymieniam HID, te klipsy zdecydowanie były uparte. Zwłaszcza po stronie kierowcy, gdzie skrzynka bezpieczników może przeszkadzać w uzyskaniu dobrej dźwigni, aby zarówno wcisnąć klips mocujący w kierunku przodu samochodu, jak i włożyć śrubokręt lub urządzenie do podważania, aby poluzować klips.

Jak bardzo to było wkurzające... nowe światła wyglądają naprawdę dobrze. Dokładnie taki wygląd, jakiego szukałem.
 
#30 ·
Jestem w tej samej sytuacji i po zobaczeniu powyższego linku pomyślałem, że moje problemy zostały rozwiązane!! Ale link nie działa. Czy ktoś ma dobry samouczek (najlepiej ze zdjęciami, a nawet filmem) na temat tego, jak zdjąć te klipsy? 2014 Kia Optima SX Turbo - lampy HID. Kończy mi się cierpliwość. Rano dealer powiedział mi, że sama żarówka kosztuje 285 dolarów, a do tego robocizna. To cholernie absurdalne. W każdym razie czekam na udostępnienie informacji. Z góry dziękuję!!
 
#31 ·
Jestem w tej samej sytuacji i po zobaczeniu powyższego linku pomyślałem, że moje problemy zostały rozwiązane!! Ale link nie działa. Czy ktoś ma dobry samouczek (najlepiej ze zdjęciami, a nawet filmem) na temat tego, jak zdjąć te klipsy? 2014 Kia Optima SX Turbo - lampy HID. Kończy mi się cierpliwość. Dealer dziś rano powiedział mi, że to 285 dolarów za JEDNĄ żarówkę, a potem robocizna na to. To cholernie absurdalne. W każdym razie czekam na to, aż ktoś udostępni jakieś informacje. Z góry dziękuję!!
Witaj,

Witamy na forach Optima!

Ten wątek pochodzi sprzed 5 lat, więc prawdopodobnie nie otrzyma zbyt wielu odpowiedzi stąd.

Sprzedajemy jednak zamienne żarówki HID D1S za ułamek ceny dealera.

Sprawdź dwie opcje poniżej i daj nam znać, jeśli masz jakieś pytania dotyczące żarówek.

Żarówki Morimoto XB HID D1S - K5 Optima Store (Ta sama jasność co w standardzie, ale tylko 74,95 $ wysyłki)

Żarówki OSRAM XENARC 66140 CBI HID D1S - K5 Optima Store 20% jaśniejsze niż standardowe żarówki OEM)

Prosimy o kontakt w przypadku jakichkolwiek pytań.

-David
 
#34 ·
OK, więc wiem, że wielu z was wymieniło żarówki HID (D1S) w swoich Optimach z lat 2011-2013, ale czy ktoś z was z rocznika 2014 już to zrobił? Jestem ciekaw, czy są jakieś różnice między modelami z 2014 roku a wcześniejszymi modelami... a konkretnie metalowym wspornikiem, który utrzymuje żarówkę na miejscu wewnątrz zespołu reflektora/osłony przeciwpyłowej. Wczoraj z przyjacielem próbowaliśmy odpiąć ten w moim samochodzie i nie chciał się ruszyć. Próbowałem zabrać go do lokalnego "warsztatu", aby sprawdzić, czy zainstalują go dla mnie (myśląc, że będą mieli wiedzę lub specjalne narzędzie do odblokowania zacisku), a oni powiedzieli mi przez telefon, że mogą to zrobić za 40 $ (20 $ za żarówkę). Kiedy tam dotarłem, powiedzieli... "musimy zdjąć zderzak i wyjąć zespół oświetlenia, a to będzie kosztować kilka godzin pracy itp..." Powiedziałem: "F-you very much!" i wyszedłem.

W każdym razie, wracając do pytania. Wiem, co i jak zrobić wymianę żarówki bez konieczności zdejmowania zderzaka/zespołów oświetlenia (wyjąć akumulator i przesunąć zbiornik płynu chłodzącego z drogi zespołów oświetlenia po obu stronach), ale to, co powodowało ból głowy, to ten mały wspornik trzymający żarówki na miejscu. Czy ktoś, kto już to zrobił, może spojrzeć na zdjęcie poniżej i powiedzieć mi, w czym tkwi haczyk??? To zdjęcie strony pasażera z usuniętą osłoną przeciwpyłową, w celach informacyjnych.

Dzięki z góry!!

View attachment 80673
OK, więc wiem, że wielu z was wymieniło żarówki HID (D1S) w swoich Optimach z lat 2011-2013, ale czy ktoś z was z rocznika 2014 już to zrobił? Jestem ciekaw, czy są jakieś różnice między modelami z 2014 roku a wcześniejszymi modelami... a konkretnie metalowym wspornikiem, który utrzymuje żarówkę na miejscu wewnątrz zespołu reflektora/osłony przeciwpyłowej. Wczoraj z przyjacielem próbowaliśmy odpiąć ten w moim samochodzie i nie chciał się ruszyć. Próbowałem zabrać go do lokalnego "warsztatu", aby sprawdzić, czy zainstalują go dla mnie (myśląc, że będą mieli wiedzę lub specjalne narzędzie do odblokowania zacisku), a oni powiedzieli mi przez telefon, że mogą to zrobić za 40 $ (20 $ za żarówkę). Kiedy tam dotarłem, powiedzieli... "musimy zdjąć zderzak i wyjąć zespół oświetlenia, a to będzie kosztować kilka godzin pracy itp..." Powiedziałem: "F-you very much!" i wyszedłem.

W każdym razie, wracając do pytania. Wiem, co i jak zrobić wymianę żarówki bez konieczności zdejmowania zderzaka/zespołów oświetlenia (wyjąć akumulator i przesunąć zbiornik płynu chłodzącego z drogi zespołów oświetlenia po obu stronach), ale to, co powodowało ból głowy, to ten mały wspornik trzymający żarówki na miejscu. Czy ktoś, kto już to zrobił, może spojrzeć na zdjęcie poniżej i powiedzieć mi, w czym tkwi haczyk??? To zdjęcie strony pasażera z usuniętą osłoną przeciwpyłową, w celach informacyjnych.

Dzięki z góry!!

View attachment 80673
Czy ty lub ktokolwiek inny dowiedział się, jak to wymienić? Mam ten sam konkretny problem i próbuję dowiedzieć się, jak to wyjąć i wymienić. Jeśli ty lub ktokolwiek, kogo znasz, wymienił to lub wysłał ci film, jak to wymienić. Czy możesz mnie poprowadzić i pokazać mi.
 
#35 ·
OK, więc wiem, że wielu z was wymieniło żarówki HID (D1S) w swoich Optimach z lat 2011-2013, ale czy ktoś z was z rocznika 2014 już to zrobił? Jestem ciekaw, czy są jakieś różnice między modelami z 2014 roku a wcześniejszymi modelami... a konkretnie metalowym wspornikiem, który utrzymuje żarówkę na miejscu wewnątrz zespołu reflektora/osłony przeciwpyłowej. Wczoraj z kolegą próbowaliśmy odpiąć ten w moim samochodzie i nie chciał się ruszyć. Próbowałem zanieść go do lokalnego "serwisu", żeby sprawdzić, czy zainstalują mi go (myśląc, że będą mieli wiedzę lub specjalne narzędzie do odłączenia zacisku), a oni powiedzieli mi przez telefon, że mogą to zrobić za 40 $ (20 $ za żarówkę). Kiedy tam dotarłem, powiedzieli... "musimy zdjąć zderzak i wyjąć zespół oświetlenia, a to będzie kosztować kilka godzin pracy itp..." Powiedziałem: "F-you very much!" i wyszedłem.

W każdym razie, wracając do pytania. Wiem, co i jak zrobić wymianę żarówki bez konieczności zdejmowania zderzaka/zespołów oświetlenia (wyjąć akumulator i przesunąć zbiornik płynu chłodzącego z drogi zespołów oświetlenia po obu stronach), ale to, co powodowało ból głowy, to ten mały wspornik, który trzyma żarówki na miejscu. Czy ktoś, kto już to zrobił, może spojrzeć na zdjęcie poniżej i powiedzieć mi, w czym tkwi haczyk??? To zdjęcie po stronie pasażera z usuniętą osłoną przeciwpyłową, dla odniesienia.

Dzięki z góry!!

View attachment 80673
Może 7 lat za późno, ale wymieniam moje HID z 2015 roku i stwierdzam, że SXL różni się od typowej wymiany, dla której widać tak wiele filmów. Ale ten wspornik ma otwory, które mocują się do tych zatrzasków po bokach. Jeśli wciśniesz płaską płytkę wspornika najbliżej siebie w kierunku światła, a następnie obrócisz, wyskoczy ona z zatrzasku po jednej stronie, a druga wyskoczy z drugiego zatrzasku bez naprężenia. Wydaje się, że ma kształt litery U po wyjściu z otworami na końcach, które mocują się do wystających zatrzasków, które mocują się na środku kształtu U. Teraz ponowne założenie ich to zupełnie inna historia. Najłatwiej jest dostać się za reflektor, zdejmując zbiornik płynu chłodzącego i akumulator, aby zobaczyć, co robisz, jeśli jest on umieszczony podobnie jak w 2015 roku.
 
#36 ·
Wy wszyscy za bardzo się nad tym zastanawiacie. Właściwie bardzo łatwo to odkręcić za pomocą śrubokręta płaskiego. Kluczem jest, aby nie podważać. Przesuń śrubokręt pionowo wzdłuż boku obudowy żarówki do podstawy klipsa. Dociśnij śrubokręt do klipsa, aby zwolnić napięcie, a następnie po prostu odchyl go na zewnątrz. W ogóle nie podważasz, nie wsuwasz śrubokręta za zakładkę, która blokuje klips na miejscu. Używasz śrubokręta, aby wcisnąć klips w dół, a następnie odchylić go na zewnątrz. Kiedy to zrozumiesz, jest to bardzo łatwe. Wymieniłem obie reflektory w 20 minut z hid na nowe diody LED, które są kompatybilne z balastem, bezpośrednie dopasowanie plug and play. Większość czasu zajęło usunięcie akumulatora i zbiornika płynu chłodzącego. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#41 ·
Cześć,
Ja również spędziłem godziny pracując nad tym, aż w końcu zrozumiałem problem. Nie można wykonać ruchu podważania, ponieważ zatrzask ma haczyk dla wspornika (zdjęcie 1 pokazuje pozycję podważania).

Rozwiązaniem jest wzięcie małego śrubokręta i obrócenie go prostopadle do korpusu wspornika (zdjęcie 2 pokazuje pozycję naciskania). Umieść ostrze śrubokręta na ramie wspornika. Naciśnij w dół, aby przesunąć się nad haczykiem zatrzasku i jednocześnie przesuń się na zewnątrz.

Wspornik odłączy się od zatrzasku + haka i można go usunąć.
Image

Image